Как да преподаваме със затворена уста?
Създаването на среда за самостоятелно учене (SOLE) и развиването на уменията за учене на учениците са едни от най-важните цели, които днес всеки учител си поставя в училище. 21.век изисква подготвени хора да търсят и извличат информация на нововъзникнали въпроси, на които не могат да се намерят готови отговори в Wikipedia. Самостоятелното целеполагане, търсене на информация, оценяване на източниците и успешното презентиране са сред най-важните умения на 21 век.
С този курс, участниците ще се запознаят с модели за самоорганизирано учене (“Self-directed learning”, “Self-directed education” и “Self-Organized Learning Environment”). В практическата част, ще планират и разиграят поне един от форматите, за да могат уверено да го прилагат в класната стая.
Теоретичната част ще е с продължителност 6 от предварителните он-лайн часове и 1 присъствен час. Практическото приложение на наученото ще се осъществи в 2 часа от дистанционната част и 7 часа от присъственото обучение.
Цели
След курса участниците ще могат да:
- Създават провокативни, мотивиращи, интегриращи голямо съдържание въпроси (“Големи въпроси”).
- Организират ефективен процес на самостоятелно учене с учениците
Kомпетентности в професионалните профили
- Познава техники и начини за формиране в децата и учениците на комуникативни умения, критично и конструктивно мислене, за ефективно търсене, извличане, подбор и преценка на полезността на информация от различни източници
- Осигурява на децата/учениците възможност да упражняват и прилагат придобитите знания, да развиват творческо мислене и мотивация за самостоятелно действие, както и да получат обратна информация за това как се справят и как да подобрят резултатите си
- Умее да прилага информационните и комуникационните технологии в работата си, да подпомага и мотивира децата/учениците за формиране на дигитални умения
- Съдейства за възпитанието и максималното развитие и изява на личностния потенциал на всяко дете/ученик, съобразно индивидуалните му заложби, способности, интереси, мотивира ги да се чувстват ценени и ги прави активни участници в процеса на образованието
- Познава и прилага изискванията за безопасни условия на обучение, възпитание и труд и осигурява на децата/учениците сигурна и безопасна среда, вкючително и за работата в интернет среда
Форми на обучение
Дистанционна и присъствена
Методи на обучение
- Гледане на филми и лекции от известни лектори;
- Решаване на казуси и задачи;
- Самоорганизирано учене
Показатели за очакваните резултати
- Създадени 10 въпроса, отговарящи на изискванията за “Големи въпроси”
- Планирана първа сесия за въвеждане на самоорганизирано учене
Брой часове
8 часа онлайн + 8 часа присъствено обучение
Начин на завършване на обучението
Обучението завършва с групово разиграване на SOLE учебен час, който се оценява. Участниците получават сертификат за успешно преминато обучение.